[ANNONS] 
START BYGGNYHETER BYGGTIPS BYGGARTIKLAR BRANSCHNYHETER FORUM ANNONSERA OM BYGGPORTALEN

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'Dooria skräpkvalit?' innehåller 3 inlägg.  
  Byggforum >>  Dooria skräpkvalit? >>    
 Ämne: Dooria skräpkvalit?
 Skrivet av: Mikael 2010-04-30 17:44:54
undrar om det är någon mer än vi som råkat ut för doorias usla kvalit och snåla garantivillkor.
vi köpte en målad ytterdörr för 2,5 år sedan, och nu har färgen spruckit. till saken hör att dörren bara varit monterad i knappt 2 år, då den stod i vårt garage under vintern i väntan på bättre varmare väder.
när vi kontaktat dooria i saken har de varit helt ointresserade att diskutera ärendet, då de hänvisar till den 2-åriga garantin vilken jag inte kan finna info om varken på deras hemsida eller i deras broschyrer

detta innebär att alltså dooria bara garanterar att dörren har en fullgod funktion, osv under två år! den gamla dörren vi bytte ut hade suttit i drygt 40 år och var fortfarande i gott skick.

på frågan om dooria tycker att det är rimligt att dörrens färg enbart är ok i två år svarar kvalittsansvarig marie gårdenstrand att det är vad de kan ge med dagens miljövänliga färger. jag meddelar henne då att det kan tyckas konstigt att våra utbytta fönster som dessutom sitter mycket värre utsatta för regn och rusk fortfarande håller oklanderlig färgyta. detta bemöter hon dock ej,utan hänvisar istället till två års garantin.

på deras hemsida kan man läsa vackra ord om kvalit, se http://dooria.se/default.aspx?cid=223
men i verkligheten är alltså detta bara rent struntprat.

så vår rekommendation är att om ni står i dörrköpartagen, så välj ett annat fabrikat än dooria.

Ämne: Svar på Dooria skräpkvalit?
 Skrivet av: Stefan 2010-09-23 15:09:48
Jag beställde en Dooria Edge i juli i år, fick veta att fabriken hade sememsterstängt så leverans blev inte förrän i september. Fine tyckte jag och betalade en handpenning. När jag i går ringde byggvaruhuset där jag lagt beställningen fick jag svaret att ingen dörr anlänt ännu och de skulle kolla upp det hela. I dag får jag beskedet att Dooria påstår sig inte kunna bryta den NCS kulör jag beställt att de inte ens kan hitta ordern. I deras produktblad står att dörren kan levereras i valfri NCS kulör.... När t o m åf:en tycker sig få ett dåligt bemötande hos tillverkaren har det gått lite långt. Jag kommer att välja ett annat fabrikat och hoppas på snar konkurs för Dooria.

Ämne: Svar på Dooria skräpkvalit?
 Skrivet av: inredningsintresserad 2010-12-14 13:55:00
Vår Dooria dörr är två åt gammal, sprucken i färgen och fungerar sämre än alla andra dörrar! SKRÄP! Fick tips om att dörrar från andrahands marknaden är av mycket bättre kvalitet och pris om du vill byta. Kolla in www.residencedesign.blogspot.com

Lycka till!

http://rydsglas.se/kampanj/racken?utm_source=Byggportalen&utm_medium=Banner&utm_campaign=Racken

http://www.paroc.se