[ANNONS] 
START BYGGNYHETER BYGGTIPS BYGGARTIKLAR BRANSCHNYHETER FORUM ANNONSERA OM BYGGPORTALEN

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'isolering av golv- HJÄLP' innehåller 3 inlägg.  
  Byggforum >>  isolering av golv- HJÄLP >>    
 Ämne: isolering av golv- HJÄLP
 Skrivet av: JESSlCA 2011-05-16 20:45:32
Hej Alla människor där ute!
Eftersom att min pappa inte får ordagrant tummen ur röven tänkte jag nu själv ta tag i detta. Vi bor i ett gammalt hus där vi har haft en renovering igång i ca fyra år, varav ett rum har blivit klart. Nu är vi på nästa rum, väggar och tak är reglade såväl som isolerade, det enda som skall till nu är gipsskivorna på väggarna. Dock är golvet inte klart, hela golvet är upprivet och under där ligger det stora balkar där det emellan har legat isolering. Min fråga är nu skall det isoleras igen, vad skall man då göra, sätta plast och hela den här biten som man gör med väggarna, skall det sättas papp först? Ja jag behöver svar på hela biten. Mycket tacksam för svar. Bilder kan mejlas om ni inte förstår min beskrivning.

Mvh J

Ämne: Svar på isolering av golv- HJÄLP
 Skrivet av: Nils 2011-05-17 19:40:38
hej,

jag har använt en sida som heter priside.se
när jag skulle renovera och det gick väldigt smidigt till.

lycka till

Ämne: Svar på isolering av golv- HJÄLP
 Skrivet av: Björn Becker 2011-06-23 08:08:50
Eftersom det är isolerat så antar jag att det är ett s.k. kryputrymme under - är det så? Eller är det en betongplatta som ligger direkt på marken?
Du kan läsa mer om dessa konstruktioner och hur de skall göras på min site www.fuktinfo.se, men någon plastfolie som i väggar skall du inte ha. På betongplattan har du en fuktspärr, en rejäl luftspaltbildande plastmatta mellan övergolv och betongplatta. I krypgrundsbjälklaget så skall det ligga en blindbotten underst, sedan vindskyddspapp, sedan isolering, sedan golvet.

http://rydsglas.se/kampanj/racken?utm_source=Byggportalen&utm_medium=Banner&utm_campaign=Racken

http://www.paroc.se